Med over 20 års erfaring i integrert logistikkstøtte (ILS) har vi etablert et solid konsept for å implementere ILS på nye og eksisterende systemer/anlegg, for å sikre kostnadseffektiv tilgjengelighet.
Å utføre konseptanalyse (for nye systemer) eller situasjonsanalyse (eksisterende systemer) er alltid den første steget til en suksessfull ILS implementasjon. Vi tar oss god tid sammen med våre kunder for å forstå behov og definere krav til de enkelte oppgavene i en ILS avtale.
I samarbeid med kunden definerer vi krav til:
- Vedlikehold (preventivt og korrektivt) i henhold til oppetidskrav
- Rapporteringsrutiner for feilrapporter, ECO og dokumentasjon
- Krav til statusrapporter (månedlig, kvartal eller årlig)
- Opplæring av Obsima sitt personell hos kunde og under installasjon/montasje
- Konfigurasjonsstyring og PLM
- Inventarkontroll for hovedenheter, reservedeler og forbruksmateriell og tilknyttede logistikkrutiner
- Integrasjon i Obsima’s QA system
- Ressursbehov
Alle oppgaver og rutiner blir håndtert i vårt dedikerte CRM system (basert på Odoo) for å sikre historikk på materiell og rutiner fra dag 1.
Kundene får tilgang til kundeportalen og har mulighet for en statusoversikt. I tillegg blir kunden oppdatert automatisk pr epost når en ny «Ticket» (feilrapport) er registrert i systemet. Kunden kan aktivt kommunisere på hver Ticket. Dette sikrer at en komplett historikk blir loggført.
Vi er spesialister på OSCM (Onsite Configuration Management). OSCM håndterer alle rutiner og attributter som er nødvendig for feilsøking eller utskifting av hovedenheter eller ved bruk av reservedeler.
Vi har stort fokus på sporbarhet for alle hendelser og logistikk rundt systemene. En god historikk bistår våre kunder til å holde systemer/anlegg i drift.
Ta kontakt med oss for mer detaljer rundt ILS.